En dag i Stockholm med besök i S:t Jacob

Som vanligt när jag har tränad och när vädret är fint som det varit det sista dagarna här i Stockholm, blir jag alltid lite sugen att ta en promenad ner för Drottningatan, förbi Spökslottet och sedan raka vägen ner till stan.  I förgår lockade vädret mig ner för Drottningatans backe och till slut hamnade jag ner i Kungsträdgården.  Härlig dag och massor av folk på stan.  Jag gick förbi min omtyckta S:t Jakobs kyrka och då jag passerade kyrkogården, såg jag att en dörr var öppen. Nyfiken som jag alltid är, gick jag dit och sedan in i kyrkan. Den har varit stängd sedan 17 augusti och skall hållas stängd för städning etc. fram till första i advent.

Självklart hade jag kameran med mig och tog två bilder där inne. 

299.09.09 Baldur priv 003  och 299.09.09 Baldur priv 004

Sådan ser den gamla fina kyrkan ut idag under städningsprojektet!  :)


« Síðasta færsla | Næsta færsla »

Athugasemdir

1 Smámynd: Fanney Dagmar Baldursdóttir

Verður gaman að skoða hana aftur tiltektina. Verður öll kirkjan tekin fyrir?

Fanney Dagmar Baldursdóttir, 16.9.2009 kl. 14:17

2 Smámynd: Ólöf Ingibjörg Davíðsdóttir

Myndir minnir á senu úr kvikmyndaðri sögu Dan Brown, Englum og djöflum.

Ólöf Ingibjörg Davíðsdóttir, 16.9.2009 kl. 23:07

Bæta við athugasemd

Ekki er lengur hægt að skrifa athugasemdir við færsluna, þar sem tímamörk á athugasemdir eru liðin.

Innskráning

Ath. Vinsamlegast kveikið á Javascript til að hefja innskráningu.

Hafðu samband